Returrätt

Returrätt

Returrätt

Vår policy varar 30 dagar. Om 30 dagar har gått sedan ditt köp, tyvärr kan vi inte erbjuda dig en återbetalning eller utbyte.

För att vara berättigad till en återgång, måste objektet vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Det måste också vara i originalförpackningen.

Flera typer av varor är undantagna från att returneras. Färskvaror såsom mat, blommor, tidningar eller tidskrifter kan inte returneras. Vi kan inte accepterar produkter som är intima eller sanitära varor, farliga ämnen, eller brandfarliga vätskor eller gaser.

Ytterligare engångsposter:

* Presentkort

* Nedladdningsbara programvaruprodukter

* Vissa hälso- och hygien objekt

För att slutföra din retur kräver vi ett kvitto eller inköpsbevis.

Vänligen skicka inte tillbaka till tillverkaren köpet.

Det finns vissa situationer där endast partiell återbetalning beviljas: (i förekommande fall)

* Bok med uppenbara tecken på användning

* CD, DVD, VHS-band, programvara, videospel, kassettband eller vinylskiva som har öppnats.

* Varje objekt inte i sitt ursprungliga skick, är skadad eller saknas delar av skäl som inte beror på vårt fel.

* Varje objekt som gav mer än 30 dagar efter leverans

 

Återbetalning (i förekommande fall)

När din retur har mottagits och inspekteras, kommer vi att skicka ett mail till meddela att vi har fått din tillbaka objektet. Vi kommer också att meddela dig om att godkänna eller förkasta din återbetalning.

Om du blir godkänd, så din återbetalning kommer att behandlas, och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller ursprungliga betalningssätt, inom en viss dagar.

Sena eller saknade återbetalningar (i förekommande fall)

Om du inte har fått en återbetalning ännu, först kontrollera ditt bankkonto igen.

Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, kan det ta lite tid innan din återbetalning officiellt publiceras.

Nästa kontakta din bank. Det finns ofta en viss behandling innan en återbetalning bokförs.

Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, kontakta oss på itshop@isswe.se.

Försäljning objekt (i förekommande fall)

Endast regelbundna prissatta objekt kan återbetalas, tyvärr försäljning objekt kan inte återbetalas.

Utbyten (i förekommande fall)

Vi byter bara poster om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta ut den mot samma objekt, skicka ett mail till itshop@isswe.se och skicka din post till:     IT Solutions Sweden HB, Stjärnbildsgatan, 110, Göteborg, 41518, Sverige.

Gåvor

Om objektet markerades som en gåva när de köps och levereras direkt till dig, får du en gåva kredit för värdet på din retur. När den returnerade posten tas emot kommer ett presentkort att skickas till dig.

Om objektet inte markeras som en gåva när de köps eller gåvogivaren hade order levereras till sig för att ge dig senare kommer vi att skicka en återbetalning till gåvan givaren och han kommer att ta reda på om din retur.

Frakt

För att återgå din produkt, bör du maila din produkt till: IT Solutions Sweden HB, Stjärnbildsgatan, 110, Göteborg, 41518, Sverige.

 

Du kommer att vara ansvarig för att betala för dina egna fraktkostnader för återvändande ditt objekt. Fraktkostnader återbetalas. Om du får en återbetalning, kommer kostnaden för returfrakten dras av från din återbetalning.

 

Beroende på var du bor, hur lång tid det kan ta för utbytt produkt att nå dig, kan variera.

 

Om du skickar ett objekt över 750kr, bör du överväga att använda en spårbar linjetrafik eller köpa sjöfarten försäkring. Vi garanterar inte att vi kommer att få din tillbaka objektet.